Célok
Az intézmény az elmúlt években többszöri átszervezés miatt az alapoktól kénytelen újraépíteni nemzetközi kapcsolatait a jelenlegi szakmai partnerek, szülők és tanulók elvárásainak megfelelően, ezért az intézményi munka során kiemelten fontosnak tartjuk a nemzetközi kapcsolatok újraélesztését. Ezért célként tűztük ki a jelenlegi vezetésben részt vevő munkatársak munkájának realizálását, feladataik pontosabb és hatékonyabb megosztását, modern, nemzetközi szinten jól működő technikák elsajátítását.
Átfogó céljaink
- vezetői munkamegosztás optimalizálása
- szakmai gyakorlatok hatékony szervezése,
- eredményesebb kapcsolat építése gyakorlati helyekkel, kamarával hatékony kommunikációs csatornák kiépítése,
- a szakképzési központi program által elvárt eredmények, az iskolai igények, és gyakorlati helyek képzésének közelítése
- gyakorlati képzések keretében megszerzett tudás hatékonyabb mérése, komplex folyamatmegfigyelés, értékelés
- korai iskolaelhagyás visszaszorítása
- nemzetközi kapcsolatépítés
- a munkatársak idegen nyelv ismeretének fejlesztése
- a tanulók szakmai és idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése, nagy hangsúlyt fektetve a szakmai idegen nyelvi ismeretekre
- a tanulók interkulturális tapasztalatszerzésének biztosítása
- az intézményvezetők és oktatók nemzetközi tapasztalatszerzésének biztosítása
- mobilitási programok
Ezáltal a tanulók számára biztosítottá válik
- számukra legmegfelelőbb gyakorlati hely kiválasztása
- szélesebb , nyitottabb szemlélet
- szakmai munkát támogató és inspiráló környezet
- munkaerőpiacon jobb elhelyezkedési lehetőség
Terveink szerint a nemzetköziesítés segíti
- az oktatók és tanulók motivációjának növelését
- tanulási kudarcok visszaszorítását
- a diákok versenyképesebb tudáshoz jutását
- a szakmai oktatáshoz kapcsolódó ismeretek bővítését, megújítását
- a tanulók által választott szakma szélesebb körű, nemzetközi szintű megismerését
Az együttműködések során a tanulók
- hatékony álláskeresési technikákat sajátítanak el
- megismerik és alkalmazzák a szakmájukhoz kapcsolódó korszerű technológiákat
- betekintést nyernek a nemzetközi gasztronómiába
- megismerik a modern tálalási, ételkészítési trendeket
- megismerik a külföldi vállalkozói és munkavállalói struktúrát
- alkalmazzák a korábban tanult nyelvi szerkezeteket és szakmai kifejezéseket
- elsajátítják az adott kultúra sajátosságait
- fejlesztik transzverzális készségeiket
- versenyképes tudást szereznek a gasztronómia terén, melyet a magyar munkaerőpiacon eredményesen tudnak majd használni.
Külföldi tartózkodásuk során:
- önállóbbakká és nyitottabbakká válnak
- alkalmazkodó képességük, toleranciájuk és együttműködési kompetenciájuk fejlődik
Ezek alapján a tanuló motiváltabbá válik szakmája iránt, odafigyel iskolai hiányzásainak számára, megfelelő jövőképet alakít ki magában, ahol el tudja magát helyezni a munkaerőpiac világában, megszerzett tapasztalatainak köszönhetően a gyakorlati helyeken szakmai vizsgáin és később munkahelyén eredményesebben tudja végezni munkáját és a megszerzett ismereteit át tudja adni társainak, oktatóinak valamint a gyakorlati helyeknek, önbizalma erősödik.
A projektben részt vevő munkatársak és kísérő tanárok
- személyes szakmai kapcsolatokat alakítanak ki
- tanulmányozzák a fogadó országban magas szinten működő szakképzés struktúráját, vezetési gyakorlatát, a mindennapi munka eredményes megszervezésével járó tapasztalatokat
- megismerkednek a gyakorlati hely kereső centrumok működésével
- szakképző intézményeket keresnek fel, ahol a gyakorlatban is megtekintik a működésüket
- tájékozódnak a gyakorlati helyeken használt mérés értékelés rendszeréről, a képzés felépítéséről
- bővítik a szakkifejezések tárát
- vezetői motivációs eszközöket sajátítanak el
Átfogó céljaink
- vezetői munkamegosztás optimalizálása
- szakmai gyakorlatok hatékony szervezése,
- eredményesebb kapcsolat építése gyakorlati helyekkel, kamarával hatékony kommunikációs csatornák kiépítése,
- a szakképzési központi program által elvárt eredmények, az iskolai igények, és gyakorlati helyek képzésének közelítése
- gyakorlati képzések keretében megszerzett tudás hatékonyabb mérése, komplex folyamatmegfigyelés, értékelés
- korai iskolaelhagyás visszaszorítása
- nemzetközi kapcsolatépítés
- a munkatársak idegen nyelv ismeretének fejlesztése
- a tanulók szakmai és idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése, nagy hangsúlyt fektetve a szakmai idegen nyelvi ismeretekre
- a tanulók interkulturális tapasztalatszerzésének biztosítása
- az intézményvezetők és oktatók nemzetközi tapasztalatszerzésének biztosítása
- mobilitási programok
Ezáltal a tanulók számára biztosítottá válik
- számukra legmegfelelőbb gyakorlati hely kiválasztása
- szélesebb , nyitottabb szemlélet
- szakmai munkát támogató és inspiráló környezet
- munkaerőpiacon jobb elhelyezkedési lehetőség
Terveink szerint a nemzetköziesítés segíti
- az oktatók és tanulók motivációjának növelését
- tanulási kudarcok visszaszorítását
- a diákok versenyképesebb tudáshoz jutását
- a szakmai oktatáshoz kapcsolódó ismeretek bővítését, megújítását
- a tanulók által választott szakma szélesebb körű, nemzetközi szintű megismerését
Az együttműködések során a tanulók
- hatékony álláskeresési technikákat sajátítanak el
- megismerik és alkalmazzák a szakmájukhoz kapcsolódó korszerű technológiákat
- betekintést nyernek a nemzetközi gasztronómiába
- megismerik a modern tálalási, ételkészítési trendeket
- megismerik a külföldi vállalkozói és munkavállalói struktúrát
- alkalmazzák a korábban tanult nyelvi szerkezeteket és szakmai kifejezéseket
- elsajátítják az adott kultúra sajátosságait
- fejlesztik transzverzális készségeiket
- versenyképes tudást szereznek a gasztronómia terén, melyet a magyar munkaerőpiacon eredményesen tudnak majd használni.
Külföldi tartózkodásuk során:
- önállóbbakká és nyitottabbakká válnak
- alkalmazkodó képességük, toleranciájuk és együttműködési kompetenciájuk fejlődik
Ezek alapján a tanuló motiváltabbá válik szakmája iránt, odafigyel iskolai hiányzásainak számára, megfelelő jövőképet alakít ki magában, ahol el tudja magát helyezni a munkaerőpiac világában, megszerzett tapasztalatainak köszönhetően a gyakorlati helyeken szakmai vizsgáin és később munkahelyén eredményesebben tudja végezni munkáját és a megszerzett ismereteit át tudja adni társainak, oktatóinak valamint a gyakorlati helyeknek, önbizalma erősödik.
A projektben részt vevő munkatársak és kísérő tanárok
- személyes szakmai kapcsolatokat alakítanak ki
- tanulmányozzák a fogadó országban magas szinten működő szakképzés struktúráját, vezetési gyakorlatát, a mindennapi munka eredményes megszervezésével járó tapasztalatokat
- megismerkednek a gyakorlati hely kereső centrumok működésével
- szakképző intézményeket keresnek fel, ahol a gyakorlatban is megtekintik a működésüket
- tájékozódnak a gyakorlati helyeken használt mérés értékelés rendszeréről, a képzés felépítéséről
- bővítik a szakkifejezések tárát
- vezetői motivációs eszközöket sajátítanak el